Jul 22, 2010

cola yang mengkakis..

khasiat cola

mak ai, bukan main bahaya lagi cola nih. boleh mengkakis karat dan besi. kalau minum abis la usus2 kita menderita. meronta-ronta kesakitan. fakta ini diperolehi dari Discovery Channel Magazine untuk bulan augustu. halaman 22. majalah ini dibeli oleh ex-housemate aku, tapi dia tak pernah baca. pelik dan memang benar.

translate lebih kurang begini:-
soklan:
dalam mencari jawapan, adakah cola boleh menghilangkan darah kering dan menjadi chrome cleaner. cola yang mempunyai ciri hitam2 manis. minum banyak kali pun tak jemu. pok cik jamie dan adam sengaja menumpahkan darah binatang dan membiarkan kekeringan di bawah sang suria yang memacar terik. utk dua jam. separuh bahagian di simbah dengan cola yang hitam itu. manakala separuh lagi dengan menggunakan 'high-powered water' hose. dua orang pok cik ini juga mencuba menghilangkan karat pada chrome pada seekor bonet pick-up yang usang.

jawapan:
sohih memang sohih. Kesan darah yang dibersihkan dengan cola jauh lebih bersih berbanding menggunakan air sahaja. Dan menakjaubkan, kerana cola dapat menghilangkan kesan karat dengan kilauan yang mengoda seperti baru sahaja yang dibeli.

tip:
jika cola boleh buat begitu, tiba masanya untuk berfikir kembali tabiat minum kita.
.
.
.
.
p/s: slalu minum cola masa makan kat mcD sahaja. tapi, GCB mmg best! mintak2 GCB tak boleh kakis rektum aku.



No comments: