Jul 24, 2010

ni baru lah auw-ten-tic

maggi cintan bersama keriuk2 cili kampung


hari ini, untuk makan malam saya memilih maggi (mee segera) jenama cintan. terliur sejak waktu lunch tadi, kerana mereka makan maggi di pantry tanpa ajak saya.

sampai hati mereka. manakan boleh. dua bungkus maggi dikongsi satu kilang. lagi pun disini, tiadanya polisi satu kilang. [tiba-tiba] jerit sama2.. SATUUUUU MALAYSIA!!!
terdengar-dengar suara tok najib yang menaikkan harga minyak dan mengenakan charge rm50 untuk sekeping kredit kad. aku ada 4 keping. rm200, free2 government dapat dr poket aku. dah la aku ni bukan berduit sangat. :-p

pendek kata memang rakyat didahulukan.
mungkin rm50 sikit pada kerajaan, tapi besar maknanya pada org yang gajinya tak seberapa. kerana tak kira betapa kayanya anda, atau betapa miskinnya anda. harga barangan adalah sama untuk semua orang. jika anda habiskan rm 300 untuk keperluan asas sahaja seperti beras etc. begitu juga org yang berpendapatan kecik.
fikir-fikirkan.

malas ckp banyak2. jom makan maggi.
'rupa saya tak senonoh, tapi saya lazat'
.
.
.
.
.
.
p/s: moksu aku terrer buat maggi kaw2.. sampai terangkat pinggan, itu aku jamin~

No comments: