May 21, 2010

wow factor!!!


~WOW~

cuba jerit 'wow' dengan perasaan kekaguman. mesti sebatu jauhnya boleh dengar jeritan "woooooww!!!" itu.

haa, anda perlu mempunyai sesuatu untuk org lain meng'wow'kan anda. dalam kata lain kagum dengan anda. terutama sekali pasangan anda. anda perlu membuat pasangan anda mengagumi anda, selalu dan setiap masa.

untuk itu ada perlu memiliki beberapa faktor wow!!!. berikut adalah antara faktor2 wow yang telah dicatit dari syarahan panjang lebar dari penceramah bebas pemasalahan cinta & rumahtangga, Dr. Mong (bukan nama sebenar).

"pasangan perlu jatuh cinta kepada kita setiap kali bersua atau melihat wajah kita, barulah sesuatu hubungan itu kekal selamanya"- Dr Mong

Menurut Dr Mong, pasangannya menyatakan sering jatuh cinta setiap kali berjumpa dengan Dr Mong. Ini terbukti melalui komen2 pasangannya di facebook. Komen2 tertera membuatkan kita merasa Dr Mong betul2 romantis & memiliki banyak faktor wow!!!. Usia hubungan mereka juga hampir mencecah 1 dekad.

Dr Mong telah menyarankan supaya menjadi lelaki yang wow!!! kepada pasangan atau bakal pasangan (bagi yang single aka tak laku) masing-masing. Untuk menjadi lelaki yang wow!!! anda perlulah:-

1. mengambil pen dan kertas untuk menyalin tips-tips berguna ini.

2. menumpukan sepenuh konsentrasi setiap tips yang diberikan.

3. tunjukkan sikap tanggungjawab terhadap keperluan asasi pasangan anda. anda perlu memastikan benda2 asas seperti makanan & pakaian ditanggung oleh anda. Jangan sesekali membiarkan pasangan anda membayar untuk makanan atau pakaian. Untuk hiburan seperti menonton wayang bolehlah disharekan bersama-sama. Jika pasangan tidak sudi, anda perlu membayarnya tanpa tolenrasi atau tawar menawar.

4. zahirkan rasa tanggungjawab akan keselamatan & keselesaan pasangan anda. di sini anda perlu memastikan keselamatan pasangan anda dengan menghantarnya ke pintu rumah. Nyatakan bahawasanya hati anda akan senang jika melihat dia selamat memasuki rumah.

5. menjaga penampilan dan kebersihan diri. benda paling penting, ada perlu mengosok pakaian sebelum keluar bersama. dan memastikan bulu hidung tak terkeluar dari sarangnya.

6. membuatkannya gembira dengan lawak2 sengal anda. lawak perlu bijak dan berjaya menyentuh sensor kegelihatian pasangan anda. bagi tak pandai berjenaka, anda bolehlah menonton cerita2 komedi untuk mendapatkan idea2 bernas.

7. selalu berkongsi cerita dengan pasangan anda meskipun mengenai penemuan tahi hidung berbulu dijari telunjuk anda.

8. membuat kejutan yang romantis. seperti menghadiahkan sesuatu yang amat menjadi kegemaran pasangan anda. contohnya, classic cheese dari secret recipe.

9. meluahkan kegembiraan anda setiap kali bertemu dengan si dia. nyatakan rasa tak puas berjumpa dan rasa rindu yang membuak-buak di dada anda.

10. tunjukkan kebijaksaan anda menangani sesuatu kejadian atau situasi. tunjukkan betapa coolnya anda disaat itu. ini memang akan memberi keyakinan kepada si dia untuk terus hidup bersama anda & mungkin jatuh cinta kepada anda sekali lagi.

11. sesekali tunaikan keinginan pasangan anda terhadap sesuatu barangan kesukaanya. contohnya, beg tangan atau kasut tumit tinggi. ini membuatkan si dia yakin bahawa anda betul2 mencintainya. jangan lakukan selalu, nanti menanggung hutang kad kredit yang tinggi. ahakss..

12. menjadikan si dia tempat anda mengadu nasib, kesusahan dan kepayahan. pastikan yang berat2, yang ringan2.. sorok sorang2... nanti si dia menganggap anda lemah. gunakan ayat2 yang sedih2 supaya anda mendapat bantuan atas kerelaan si dia. si dia juga akan merasakan dia penting dalam hidup anda.

13. tunjukkan sifat kebapaan anda. anda hanya perlu tunjukkan rasa senang anda melayan kerenah anak-anak kecil. dilarang mencubit anak-anak kecil sewaktu ibunya hilang seketika. ada perlu ikhlas. ada bolah menyatakan melalui kata2 juga, "saya suka la budak2 kecik ni... tapi sampai dia boleh bercakap jerk. lepas tu dah tak suka!!"

14. buatkan pasangan anda bangga memiliki anda. pasangan Dr Mong berbangga mengakui Dr Mong adalah kekasih hatinya apabila ditanya oleh orang yang tidak dikenali.. "eh2 awak.. macho la mamat tu kan??"... "ooo, dia la boyfren saya".. sambil lubang hidung kembang kempis.

15. menjadi diri anda sendiri. anda tidak perlu sembunyikan kelemahan diri yang tak menyentuh soal tanggungjawab anda. contohnya, kelemahan anda untuk tidak kentut berbau. anda hanya perlu berkongsi aroma itu bersama2 si dia.

16. untuk menjadi wow!!!, anda perlu amalkan semua di atas.
.
.
.

p/s: terima kasih Dr Mong. Nasihat anda akan digunapakai jika sudah berjumpa si dia yurp.

No comments: