Jan 19, 2010

ahad yg membosankan~

17 Jan 2010

seperti yg dijangkakan, hari ini adalah hari yang amat membosankan. tiada langsung aktiviti yg nak dibuat. geng2 semua ada hal masing2, lagipun ramai yg dah duk luar dr n9. tinggal la aku terkebil2 kat umah.

aku tengok dinding, dinding tgk aku.. nak surf internet dah tak tahu pe lagi nak ditengok. hmm, nsb baik la ada sepupu aku dtg jalan2, smbil2 melawat akak dia sebelah umah aku jerk. :D. ninie nurgaya dan sofia mascara nama diberi. haha~

untuk menjadikan ahad ni lebih bermakna, aktiviti berjogging + sarapan + kemas umah (mcm srg tikus mondok dah)+basuh keta+basuh kain+tgk melodi+guling2 telah diset dlm kepala hotakku.

tp tak semua seperti yg dirancang:-

basuh baju:

beres! siap buat tayangan fesyen kat pagar umah lg.

jogging:

ok, berjalan dengan jayanya sekali. kuar rumah kul 7.30pg lepas siap sidai kain.
sebenarnya sangap jerk jogging sorang2... pe leh buat~



syok tgk pakcik ni mengail ikan kat kolam ni.. (dia kat hjg pentas-taktik penyamaran)
padahal ada sign 'dilarang memancing ikan' tuu..
buta huruf barangkali.. rs2nya lebih dr sepuluh ekor ikan talipia
dia dpt.


versi fotogebik, mmg rs nak bg tumbukan sebijik dua ar.. dush dush!


sempat wat sesi fotografi lg tu.. kat parking masjid.



best time ni! satu badan bepeluh...
siap kulit kepala pun berpeluh~ bgus utk lebatkan rambut aku balik! :(


panorama 'indah' lake gaden seremban..
............................

antara yg sempat dirakam oleh oleh hset berkemera 2mpixel ku
yang berjenama norkiah




...................................

sarapan

berjalan lancar. bersarapan dengan teh tarik dan sekeping roti kosong kat warong ain (awek contact lens biru cair)..huhu

dah sampai umah, lepak umah sepupu aku dan siap belasah bihun lg.. ngan air nescafe atau milo..? lupa ar..

guling2

mmg best guling2 lepas mentekedarah... wa terus lalok (lelap)~

tgk melodi

syok woo tgk sambil guling2...

basuh keta + houskeeping

sempat sapu ruang tamu jerk.. abg aku call suh amik dia kat kem..

aktiviti basuh keta kansel.. :D yeay!

luar dugaan: lawatan askar

sepatutnya aku amik abg aku kat kem, tp sebaik jer aku sampai kat kem.. dia call beritahu dia dah sampai umah. cis! nyusahkan den aje..

aku smpai kat umah ingtkan dia dtg ngan keta. rupanya trak 3 tan.. bapak besar! siap jd bahan pameran ar kat taman ni.. budak2 tak pernah tgk dekat2.. lepas tu bukan sorg, tapi 6 org geng dia dtg skali.. waa... ramainya.. takpe, tetamu dtg bw rezeki! amiiin.. bw jodoh skali pun ok gak.. hihihi

trak kena/wajib simpan dlm kem, so kna hantar trak dulu... simpan kat kem senawang..~
tak semena-mena petang ahadku, jd petang yg sibuk.. :D

..............
antara gambar trak yg jd bahan pameran bdak2 kat taman aku..



ZB 5262 vs DBB 3887 (interprem)

luar dugaan: masak utk 7 org makan

serius meriah umah aku... haha.. housemate aku terkejut.. siap ckp.. eh2 ramainya askar(tetamu)?! tgk2 betul2 askar.. hahaha

abg aku masak tom yam kung... aku masak ayam halia+nasi+sayur campur

plus lagi ngn budu + petai.. terangkat abis!

mmg syok ar mkn ramai2.. dan tgk semua lauk licin.. sedap ar maksudnya! (camner tak licin, junior kena buli suh abiskan semua yg ada) kesian firdaus a.k.a sayong.. pembuli (abg aku ngn sjn faizal)~


luar dugaan:tdo awal

hjt nak update blog.. modem lak problem..

so, lepas bg bantal sorg satu.. aku tido dulu ar.. diorg main ps2, ada yg bc mastika, ada yg buat kerja check document.. ntah ar..

pg2 esok diorg chow gi kl...

aku sah2 amik time off esok..! yahooooo!


sekian sahaja..~
.
.
.
.
.
p/s: kita hanya merancang, tuhan jua yg menentukan.. ecececeh!



No comments: