Apr 14, 2010

kebencian yang meluap-luap


perasaan benciku hari ini meluap2 seperti air yang mengelegak dan sudah mencapai tahap takat lebur besi pun. terjadi hanya jika:-

satu
menjadi mangsa pilih kasih. apa2 jerk yang dibuat ada saja yang tak kena. ada saja cacat bin cela bin terencat.

dua
berhadapan dengan mereka yang mengutuk org lain, padahal diri sendiri sepuluh kali ganda lagi teruk dan sememangnya terkenal dengan keterukan itu. hanya kerana dia dilindungi oleh kuasa besar.

tiga
org yang bercakap sebelum berfikir. dah terlajak kata org lain jadi mangsa.

empat
tak suka org yang suka announce kesilapan yang tak merugikan ekonomi negara dan menjejaskan imej bendera malaysia pada khalayak umum. padahal org itu mempunyai pangkat dan kedudukan. melihat musuh bertepuk tangan kegembiraan jua satu kebencian.

lima
mereka yang ingin memberi hukuman kepada pesalah, padahal dia melakukan kesalahan yang sama berulang kali maka dia juga pesalah. terlepas hanya kerana dia 'special' . tak suka akan ketidakadilan ini.

enam
sengaja mencari kesalahan org lain sehingga lubang cacing hanya kerana ingin menjatuhkan org lain.

tujuh
bercerita tentang keburukan org lain berskandal padahal dia melakukan kesalahan yang sama pd usia yang lebih lanjut.

lapan
berani melontarkan kemarahan, ketegasan melalui melalui alat komunikasi (email dan telepon) tetapi tidak bila berhadapan empat mata. org datang pintu depan, dia kuar pintu belakang. KECUT!!!!!

sembilan
menjadi mangsa keadaan org2 yang tak bertanggungjawab utk org melepaskan tension juga menjadi kebencian untuk aku.

sepuluh
benci terpaksa mendengar pendapat dan pandangan org yang TAHU ckp sahaja.

sebelas
terpaksa bagi sindiran bukannya sound direct kepada org yang aku tensionkan. ya aku penakut.. :-(

dua belas
menghadapi semua yang aku benci dalam masa SATU (1) HARI.

tiga belas
berkongsi kebencian aku dengan org lain. luahkan perasaan kat blog :P

empat belas
buat list benda2 yang aku benci dan lebih tension lagi ada kebencian yang aku lupa ar.. so tak bolehlah aku listkan semua di sini..

lima belas
menghadapi hari2 yang seolah-olah macam telenovela. hahaha..
.
.
.
.
p/s: sabar kena lebey..!!!



No comments: