Jan 6, 2010

ARRGH PENATNYA!

la.. la.. la.. kerja la..
...........................................................................
masuk jerk keje lepas cuti 4 hari, belambak2 kerja & testing memanggil2 utk disiapkan. utk ringkasan, ikuti rentetan kehidupan aku dr 4hb hingga 7hb Jan 2010.

..4hb Jan..
pagi:
(mentari memancar cemerlang, selepas 3 hr non stop hujan)
1. sarapan burger buatan sendiri.. daging jenama azmy mmg tak sedap.
2. sidai baju+seluar+kain+seluar kecik+sepek mata
3. kemaskini buku ASB abah+ma+aku+faez kat RHB. aku dpt ciput jerk.. tp alhamdulilah! :D
4. re-new insuran ngn road tax moto (antara saving plan aku utk 2010).
5. beli lauk utk makan tengahari.
6. minum air buah kat warong cheq mud.nasi air
7. bungkus nasi air rm2.. nyam2~

tengahari:
1. amik gambar rumah abg aku nak beli.. (atas desakan abah aku).
2. mkn nasi ar.
3. aku tunjuk bakat masak ayam goreng halia.

ayam halia.. sedap hingga terangkat ibu jari kaki!

4. tidokan umaira, last2 aku pun tertido.. letih nak kena usap kepala dia.

petang-malam:
1.packing barang
2. lunch
3. gerak balik ke seremban kul 4.15pm, rasa berat hati jerk nak balik n9. sebab:-
a. tak puas layan karenah umaira ngn fakry lg..
b. tak sempat nak belanja family aku mkn pizza hut.
c. malas balik n9 sorg2, time balik kg ngn sepupu aku, nini nurgaya~
4. layan radio muzik dlm kete.. best gak channel nih..!
5. smpai umah kul 11.30pm, tp tido kul 1.30pg.. lyn facebook

..5hb Jan..
pagi-petang:
1. mandi pagi+tgk mhi
2. masuk kerja kul 8am
3. buat tawaf production lain.. ramai tegur lama tak tgk aku~ huhu
4. 8.30pg morning meeting, aku bluurrr + berita ada sorg lg eng berenti..
5. discuss pasal testing utk hr ni ngan esok
6. testing~(byk berjalan+byk berfikir+byk wat keja operator)
6-7. diganggu oleh panggilan dari tukang follow-up.. termasuk ar ar customer.. nak jerk aku sound.. "ingt tangan aku ada sepuluh ke?!"
7. sambil2 tu wat fmea utk bos kecik nec.. miss R(antara tkg follow-up yg aktif)
8. lunch kat warong ikan bakar.
9. sambung testing ngn prepare utk test esok.. haaa, dah start tak larat!
10. afternoon meeting... mcm2 nak suh aku order, copy checklist tu abis la.. stationery takdok la.. :(
11. balik kul 5.30pm, sebaik kereta bos aku lepas pondok pak guard.
12. singgah pasar malam, beli laksa penang.
13. 5.45pm, kantoi blk awal bila terserempak bos aku waktu aku bimbit laksa penang nak ke kereta. dia tgk jerk..
14. potong (cilok) keta bos aku.. alang2 dah kantoi!
15.basuh kereta kat ttj, rm 10 chargenya...
16. tgk tv..

malam:
1. tgk tv
2. layan facebook dlm gelap..(wiring lampu+kipas rosak)
3. 12++am, customer call pasal lot reject sbb customer prob..(tp susah diorg nak ngaku)
4.12.45am tido..

..6hb Jan..
pagi:
1. mandi ngn tgk mhi
2. 8am masuk keje..
3. testing smpai kul 7pm. antara benda yg boleh dikongsi:-
a. penat kejar technical advisor, TA Hisa aku.. org jepun jln laju, sgt laju.. naik mengah aku..
b. buat testing, semua buat sendiri dr A-Z. Hisa-san kata bagus.. nati cepat pandai mcm dia..
c. Hisa-san bgtau aku.. dia tak suka org menipu.. "i dont like lie!".. ada ke org yg suka kna tipu?
d. TA aku ajar peribahasa jepun.. "seratus kali dengar tak akan sama dengan sekali lihat, lihat sendiri lg bagus".. siap bg cth lagi.. aku layan jerk..
e. sepjg testing dia asyik banggakan budaya kerja org jepun..~
f. aku tak kuar lunch... cuma mkn nasi+sup ayam kantin kul 6pm..
4. tkg follow up aku tak henti2 menanya aku bila nak siap..? bila nak submit? arrggghhh! ing aku duk goyang tuuut ke? tuuut=kaki

malam:
1. 8pm, mandi + tulis post yg anda sdng baca ini..
2. tido.. plan kul 12.30am nati..
.
.
.
.
p/s: penat drive keta tak abis lagi..




No comments: