Aug 28, 2012

(info) Rumah Mesra Rakyat (RMR) spnb

assalamualaikum w.b.t


post ini amat menarik jika anda merupakan salah seorang yang mempunyai kelayakan2 yang spnb kehendaki. impian memiliki rumah idaman sendiri akan terlaksana dengan bantuan spnb. hmmm.. malangnya (bukan rezeki), banyak pula kelayakannya yang aku takde.


SYARAT-SYARAT KELAYAKAN PROGRAM RMR
1.
Warganegara Malaysia. 
(lulus)
2.
Pemohon mestilah berumur di antara 18 hingga 65 tahun. (Pemohon umur melebihi 35 tahun perlu menyediakan penama kedua umur kurang daripada 35 tahun) 
(lulus)
3.
Berkahwin atau Ibu/bapa tunggal yang mempunyai tanggungan. 
(alamak! bujang lg, fail)
4.
Pendapatan kasar seisi rumah tidak melebihi RM3,000 sebulan. 
(p&c)
5.
Tidak mempunyai rumah sendiri atau mempunyai rumah yang usang / tidak sempurna. 
(reban ayam kira tak?)
6.
Mempunyai tanah / tapak yang bersesuaian dan tiada sekatan / cagaran ke atasnya. Jika tanah bukan kepunyaan pemohon, Surat Akuan / Kebenaran Berkanun dari tuan tanah diperlukan untuk membina dan menggadai tanah tersebut kepada BSN.
(ada pun atuk punya!)

ada siapa2 yang ada kelayakan macam ni tak? haa... apa lagi sila lah melawat ke link ini. aku tahu pasal rumah ni bila ada kawan aku duk apply skim ni. katanya ansuran bulanan sangat rendah. 

berdasarkan info yang dia bagi, lebih kurang RM150 untuk tempoh 25 tahun. murahkan? mcm bayar sewa rumah/bilik kat KL jerk. eh, info ni sahih dari kawan aku tu... terpanggil untuk share pasal ini, aku wat la satu post. untuk maklumat yang lebih sahih, baik korang tanya sendiri di talian 1-300-80-3838.

oh ya! kita tak leh bina rumah ikut suka, kena pilih salah satu design yang spnb sediakan. design dia tak kurang cantiknya. haa... dibawah ni adalah antara rekabentuk rumah yang ditawarkan. design ni paling aku suka. modern dan kemas!



                        
                       Rekabentuk No. 7




+ kredit buat spnb.com.my
++ kredit buat alan untuk info ini. sbb tak ramai yang tahu.

No comments: