Mar 7, 2009

geng the movie a.k.a upin dan ipin memang best

uPiN daN iPin
.
.
semalam aku ngan alim gi nengok cite geNg ThE mOvIE kat gsc one utama. aku ingat cite ni lebih kurang filem2 karton malaysia yang lain. meskipun aku tak pernah nengok cite karton keluaran anak2 malaysia kat panggung.

.


"Ada sesuatu yang mengganggu ketenteraman Kampung Durian Runtuh. Penduduk kampung menyebarkan cerita tentang kewujudan suatu makhluk yang menggerunkan menjelang waktu malam, namun tiada siapa yang berani mencari kebenaran disebaliknya.


Sehinggalah Badrol dan Lim, serta rakan-rakan baru mereka terjerumus ke dalam misteri tersebut tanpa disengajakan. Seekor haiwan aneh yang tidak diketahui asalnya, menjalin persahabatan dengan Rajoo dan membawa mereka semua ke suatu pengembaraan, jauh ke dalam hutan hujan Malaysia yang penuh dengan hidupan liar, termasuk seekor ular gergasi yang mistik. Sertai mereka, dalam mengungkap misteri dan merentasi cabaran di sekitar keindahan panorama flora dan fauna Malaysia."
.
.
.

pengkritik filem terhebat!
tgk muka ketat pun dah tau...ke"strict"an kami!



ape la.. pengkritik patutnya kena bagi tiket free..
.
.
.
komen aku:
cite ni mula2 mcm nak expose budaya malaysia dan gaya hidup orang kampung. yea la, pasal malaysia yang berbilang kaum, obses pada "hantu" dan budaya hidup masyarakat kampung yang cool ajerk. tapi mcm nak perkenalkan binatang2 ternakan kat kampung pun ada gak. hehe. mcm beruk, angsa, itik, ayam dan lembu. mcm slow skit tapi masih lagi best.

tapi bila start diorang jumpa opeet, binatang comel tu dan mula sesat.. jalan cite jadi lagik best. cemas dan mendebarkan aku. aku rasa cite ni tak sesuai dilabelkan sebagai U, sebab aku pun rasa dup dap dup dap... kiranya aku rasa mcm jadik upin lak dalam cite tu.

makcik depan tu, sibuk tutup mata. kelakar pun ada.. katanya first time masuk panggung.
bukti cite ni mendebarkan, dua org budak duk nangis dalam tu. ahh, tak caya korang tgk ar sendiri.

last week aku tgk cite ablasa, sebab cite upin dan ipin dah abis. nak tgk punisher, ada budak bawah umur 18 tahun lak, bella baru umur 5 tahun. razak mohaideen patut malu dengan cite yang dia hasilkan. bodoh dan memalukan. bella pun tak takut ngk cite tu... kluar2, aku tanya bella "takut tak?".. jawapan budak tu.. "tak best la cite ni uncle fairuz"

komen alim:
best dari ong bak. aku tak caya ni cite keluaran malaysia.
empat bintang untuk upin dan ipin. betul,betul,betul!
.
.
artikel pasal upin dan ipin
.

.
.
p/s: ban cite razak mohaiden

No comments: