Jun 13, 2009

hari ni dalam sejarah-utc

U to the T to the C!


secara rasminya aku ngan huda berjaya menjadi UTC setelah berjaya lulus cemerlang dalam test yang bermula 9pagi tadi. test tadi dinamakan sebagai CUTE (computerise unit trust exam.) sungguhpun semua soalan mencabar minda, kami dapat menjawab dengan baik berkat usaha yang agak gigih (klu raj baca mesti terharu nih!). kami boleh siapkan dalam masa sejam jerk... mana tak nyer tido bangun dengan nota...

UTC adalah sejenis manusia yang tekad usahanya untuk menbantu orang ramai supaya menyimpan dengan cara yang bijak (:p). UTC sama sekali tidak menjual barang-barangan atau servis-servisan tetapi menggalakkan amalan menyimpan untuk menetapi kehendak masing2 sama-ada untuk simpanan hari tua atau hari muda(bagi sapa yang nak enjoy!). so mcm2 skim simpanan/pelaburan yang ada... yang high risk biasanya high return gak, selalunya orang amik yang balance... dan gunakan benchmark semasa seperti dividen ASB untuk measure performance perlaburan. tak suka boleh jual. any time! unit trust untung untuk middle and long term saving. terpulang pada diri masing2.

selalunya UTC akan bergerak secara sambilan dalam memeriahkan dunia kewangan yang sementara kefanaannya ini. mcm aku gak! sebenarnya ramai jerk yang bergerak secara full time kerana pulangan yang berbaloi. buat makluman semua yang tak tahu apa itu UTC, UTC adalah short form bagi Unit Trust Consultant.. kwang2x. Dulu nama dia PDUT-Person Dealing In Unit Trust. So, sapa nak jadi client (mangsa) aku yang pertama nih! sapa2 rasa nak tahu lbh lanjut boleh tanya aku!
.
.
.
.
p/s: kat metek dah ada tiga org UTC. paling aktif en hussen!

No comments: