May 27, 2009

pergilah, kami relakan..

perginya seorg bintang kejora metek
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tak tahu kenapa? sorang2 engineer nak blah dari metek.. mula2 suriani dengan alasan sambung belajar (mungkin alasan paling best untuk meloloskan diri), tak lama lepas tu lui... blah setelah line baru dia tak start2 lagik2.. mungkin sebab kebosanan tahap melampau... aku pun rasa bersalah gak.. selalu gurau2 ngan dia.."lui, buat2 sibuk yea hari nih?!" ngeh2.. pdahal aku tahu confirm2 dia tak tau nak buat ape bila datang kerja...

skang ni baya, dia duk menghitung hari nak kuar dari metek... waa, takde la org yang aku boleh usik. minah kecik nih duk belakang meja aku.. merupakan sumber maklumat terpenting aku kat metek ni... baya, ko nak blah aku tak kisah sgt... yang aku kisah kalau keje2 rnd ko, ko bebankan kat aku yang sedia maklum sibuk.. ko pun tahu aku tak leh pikir lebih dari pukul 5ptg... so ko settlekan sebelum nak blah yup...

yg aku tahu tak lama lagi si yuwanes lak.. mcm musim lak..

untungnya jadi norbaya omar, dapat keje gomen.. gaji mantap beb!. dah la ada macam2 elaun.. jumlah elaun saja dekat dengan rm 1k. tu belum termasuk elaun utk org pelik (kritikal) 5% dari gaji pokok... agak lumayan gak ar... ktorg jerit yahhhooooooooooo! bg pihak ko. jgn lupa nak bina empayar kat sana, pastu jadi kebel kuat untuk kitarong gi join ko kat sana lak.. ko jadi senior ktorg pun, ktorg tak kisah.. ngeh2x.

lagipun ktorgkan memang sgt berwibawa, lebih2 lagik yang duk belakang meja ko.. ko pun tahu mcmmana dia buat kerja.. mantap! bukan mcm sebelah kanan meja ko, keje dia buat study pasal stain, stain dan stain... tapi dia mmg bagus klu wat presentation.. walaupun dia 7dadidu...(sama mcm aku gak)... because she always supposed to be..

budak no. 1 di metek pun ok gak ape?... dah dinaikgredkan sebagai improvement engineer.. sebelum ni sering di'mangkuk jamban'kan oleh bosnya sendiri. skang ni bos dia sibuk puji dia, handal settle mcm2 problem kat line... lagik satu dia nih pesen tak melawan. walaupun bos dia ada sorang anak buah yang sama tak melawan.. tapi bos dia takut nak suruh budak yang sorang lagik nih... mangsanya budak no.1 di metek nih... aku bukan apa skadar membela housemate aku... kalau jadik ape2 kat dia.. sapa nak bayar bil streamyx, bil api, bil air dan sewa umah...


buat baya, jangan cuba2 nak lupa belanja ktorg. ingat skit saat2 kita gi cari keje part time sama2..pastu kena t**u lagik... saat kita gi terjah ke BOOM... saat2 kita berdiri kat jusco dekat2 5 jam tanpa henti... saat2 ke'confident'yan huda tegur azim yang nama mai ialah akma, padahal nama minah tu maizaitul akma...saat2 kita wat testing WPAK bersama2 ngan muse... saat2 azim belai gesel2 bulu idung dia kat file2 ko...

tapi aku akan rindu skill ko masukkan kasut dalam rak dengan tanpa guna tangan.. memamg kagum bangat! nati hari last ko buat yup depan kitaorg...


tapi baya, aku rasa kejap jer kitorg terasa ketiadaan ko, lepas tu kitaorg rasa mcm best giler... kitaorg tgh plan nak wat jamuan perpisahan besar-besarn nih.. utk ko la... tapi kitaorg tak ajak ko tau... sebab kitorg nak celebrate pemergian ko.. ngeh2x... sob2x...


klik untuk besaukan gambo!
.
.
.
p/s: yuwa dah anta surat resign, kita bila lagik?
tapi kenapa semua nak lari dari metek yup... masing2 tak de jawapan... ?????

No comments: